יבוא יצוא וסחר בינלאומי - שילוח בינלאומי בים ביבשה ובאוויר - לוגו ראשי

ייבוא מסחרי – למי זה מתאים?

כולנו מכירים את סין וטורקיה כמעצמות ייצור. האחת שוכנת במזרח אסיה, בעוד השנייה קרובה יותר ושוכנת ממש כאן במזרח התיכון. משתיהן מיובאים ומיוצרים חומרי גלם יחד עם סחורות מגוונות וזולות כמעט לכל נקודה על גבי הגלובוס, אולם לכל מדינה קיים אופי ייצור שונה משלה. איך זה משפיע על הצרכנים הישראלים? יצאנו לבדוק

כאשר אדם או קבוצת אנשים מעוניינים לייבא סחורות בקנה מידה רחב, כאן נמתח למעשה קו הגבול בין ייבוא אישי המתבצע למטרות פרטיות או מצומצמות, לבין ייבוא בכמות מסחרית, שתכליתו לחדור אל השוק המקומי ולייצר רווחים.

אם כן, מטרת העל של ייבוא מסחרי נועדה לספק סחורות ושירותים אל ארץ היעד במחיר אטרקטיבי ועל מנת להתחרות במוצרים מקבילים המיוצרים או נמכרים בתחומה.

כדאי לדעת כי ישנם מספר שלבים לתהליך הייבוא המסחרי. תחילה באיתור המוצר והספק המתאים בחו"ל, בחינת המוצר על ידי משלוח פיילוט בדמות אותו מוצר לדוגמא, דרך משא ומתן כספי ועד להתנהלות הבירוקרטית הכוללת לא מעט טופסולוגיה במטרה לשחרר את הסחורה המיובאת במכס (חשבון מכר, תעודת מקור, שטר מטען, מפרט אריזה ועוד).

על מנת לבחון האם ייבוא בכמות מסחרית הוא אכן האופציה הנכונה מבחינתנו, חשוב לוודא מבעוד מועד מספר פרמטרים, כדוגמת: עלויות מכס והובלה, סיווג הסחורה המיועדת לייבוא, רגולציה במדינת המקור והיעד, הכמות הנדרשת של הסחורה לה אנו זקוקים ועד למשתנים נוספים, כמו לוגיסטיקה ואחסנת המוצרים או שירותי עמילות מכס. פרמטרים אלו עשויים להוות בסופו של דבר שיקול מכריע בעת ההחלטה האם הייבוא המסחרי אכן משתלם לנו או לא.

דילוג לתוכן